Acostumbrandome a la vida en Cali - Reisverslag uit Cali, Colombia van Amber Halcón - WaarBenJij.nu Acostumbrandome a la vida en Cali - Reisverslag uit Cali, Colombia van Amber Halcón - WaarBenJij.nu

Acostumbrandome a la vida en Cali

Door: Amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

12 November 2016 | Colombia, Cali

Hola queridos,

Nou toch maar een update hier, want via de app steeds hetzelfde verhaal is ook niet ideaal.

Gaat nog steeds goed hier, inmiddels uitgevonden hoe het bussysteem werkt. Sta dagelijks als een sardientje tussen de Colombianen, die me af en toe aankijken met een vragende blik wat ik daar tussen hen doe ofzo. Mn bh heeft ook weer een nieuwe functie als veiligere plek voor mn mobiel en pinpas als ik die al meeneem. Ondanks dat je eigenlijk continu op let dat je niet aantrekkelijk bent om overvallen te worden zijn eigenlijk alle mensen die ik ontmoet bijzonder aardig.

Heb nu drie verschillende organisaties ontmoet met betrekking tot dierenwelzijn. Pazanimal, Sentir animal en Centro zoonosis. De laatste is vanuit de overheid. Ze doen onder ander vaccinatie campagnes tegen rabies en dagelijks gaan ze met twee mobiele castratie busjes naar armere wijken toe om te castreren. De komende weken ga ik drie dagen met hun mee om te castreren. Ben benieuwd! Zie hier ook ziektes die in Nederland zelden tot niet voorkomen, leerzaam en ook erg trieste gevallen. Volgende week vrijdag ga ik ook mee met weer een andere groep die werkpaarden van straat halen en indien mogelijk herplaatsen.

Verder is het ook de planning dat ik de burgemeester ontmoet en met hem op de foto ga voor in de krant.... dit om soort van druk erachter te zetten dat het schandalig is hoe het met dierenwelzijn is gesteld dat zelfs mensen uit het buitenland komen die zich meer zorgen lijken te maken... en ze vroegen me een presentatie te doen voor 50 politieagenten hoe om te gaan met mishandelde en gewonden dieren als ze die vinden..

Los van alle dieren dingen ben ik gisteravond ook naar salses geweest, voelde weer goed om zo lekker te dansen :) en ga misschien ook naar yogales bij een vriendin van Mathilde. Straks met Mathilde en wat vrienden van haar wijntjes drinken, dus dat hebben gelukkig ook :)

Verder is het ook nog gezellig bij Maria Eunelcy thuis waar ik verblijf. Helaas amper tijd voor het zwembad haha..

Al met al voelt het nog steeds bijzonder voor mij om weer in Zuid-Amerika te zijn en komen de herinneringen en gevoelens met vlagen voorbij en kijk ik erg uit om half december naar Ecuador te gaan.

Veel liefs en pas goed op jullie zelf en geniet :)

Knuffel Amber




  • 14 November 2016 - 20:42

    Berber :

    Jeetje Amber heftig en bijzonder allemaal! Je bent wel echt goeie dingen aan het doen zeg. En wat spannend een presentatie voor al die politie agenten... Gelukkig kan je zo goed Spaans! Fijn om te lezen dat het op het ontspanningsfront ook leuke dingen zijn!
    En als je daar meedoet aan vaccinatie campagnes tegen rabies.. Zou je zelf dan ook niet een prikje nemen;) Of bedoelen ze vaccinaties voor de dieren zelf?

    Heel veel plezier en succes met alles! Liefs Berber


  • 14 November 2016 - 21:52

    Iris:

    Hi lieve zus! Leuk om je verhaal te lezen, minder leuk om te horen dat het inderdaad zo slecht gesteld is met de dieren en hoe ze behandeld worden. Zal wel confronterend zijn. Des te beter dat jij er bent om in ieder geval een paar van die dieren te helpen. Helemaal mooi dat je mensen kunt helpen begrijpen hoe het ook anders kan. Let ook een beetje op jezelf, je kan niet alles veranderen. Maar dat weet je volgens mij wel. Heel veel liefs, besos! Tu hermana.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Soy una mujer muy honrada, que me gusta lo mejor los amigos no me faltan, ni el dinero, ni el amor Andando con mi caballo por la tierra yo me voy Las estrellas y la luna, ellas me dicen donde voy ay, ay, ay, ay ay, ay mi amor ay mi latido de mi corazon

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 5052

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 28 Februari 2017

Op de bonnefooi door Zuid-Amerika

Landen bezocht: